FLYBALL

03.05.2012 02:05

 

    S flyballom sme začali, ak sa to tak dá vôbec nazvať úplne náhodou. Kamarátka Lenka nás pozvala k ním a keďže som už dlhšie od nej počúvala ako sa doma snažia trénovať a že už majú aj prekážky, tak som tým bola priam nadšená. Nelly nikdy nebola moc loptičková a vlastne ani moc dobre motivovateľný pes. Zasa na druhej strane stačilo, aby chytila nejakú stopu zveri a to bola pre ňu iná motivácia bežať ako o preteky.

    Našla som článok, kde boli popísané ako psíka neaportéra naučiť aportovať. Jasné, že som sa rozhodla to vyskúšať. U nás sa však výsledok nedostavil a bola som z toho teda dosť sklamaná a nechápala som ako mohol bigel (v tom článku bolo písané, že sa dokázal naučiť nosiť loptičku bígel) toto zvládnuť a Nelly - Parson, vraj aportér nie. Vtedy som sa utvrdila v tom, že Nelly je presný opak všetkého, čo sa o tomto psovi píše. :D 

    Dostali sme sa teda na "prvom našom tréningu" len k odbehom cez prekážky, čo nám šlo celkom dobre. Čo čert nechcel začala búrka a my sme mali tým pádom odcvičené, pretože toho, čoho sa bojí Nelly psíček smelý skutočne najaviac - je práve búrka. 

    K ďalšej možnosti skúsiť si tento šport sme prišli v období, keď už sme mali doma Adri. Adrin otec je veľký flyball nadšenec, tak som sa vytešovala, že by to mohla po ňom zdediť (aj, keď ono ťažko s istotou povedať, či psi takéto predispozície dedia). Šlo jej to celkom dobre, až nedávno keď sme sa po sezóne k tréningom vrátili nevedela, čo od nej chcem, no s pomocou klikeru to baba zvládla. 

U Nelly mám občas dojem, že ju to chytilo a občas zasa od toho dojmu upustím. Ona je vždy plná prekvapení a nikdy ani na tréningoch agility neviem aký bude mať práve dnes deň a či bude bežať alebo ju budem prehovárať. Pri flyballe dokáže neskutočnou rýchlosťou robiť odbehy, ale keď už si vezme do úst tú svoju obľúbenú stredne veľkú, žltú, už ani nepískajúcu loptičku, má to čo chcela a ponáhľať sa veru nemá ona kam. 

    Ešte sme s Lenkou neprišli na to ako ju prinútiť bežať s loptičkou o zlom krky, no snáď na to prídeme alebo sa z nej stane ten psík, ktorý nerobí nič, len si doma na gauči šunky vála. Povedzme si úprimne, do dôchodku má dievča ešte ďaleko a kým nezačne poriadne makať, tak ja jej nedám pokoja a keď makať začne, tak sa iné veci budú diať. :)

Na Slovensku sa flyball netrénuje v žiadnom klube a popravde kto vie kedy sa aj bude, jedine že my by sme boli prví. :D 

Pozrite si zostrih z nášho prvého pokusu o výmenu 

VIDEO

Pozrite si fotky z tréningu

FOTKY

Aby ste mali aspoň akú takú predstavu, čo to vlastne ten FLYBALL je, tak KLIKAJTE

SEM