Slalom metódou 2 x 2

19.12.2011 00:32

M Á M E   H O   :)

Ako to začalo?  

    Keď som zvažovala nejakú zaručene dobrú metódu, ktorou by som učila Adri slalom, tak mi začali vlasy dupkom stavať. U nás na cvičáku sú bohužiaľ žiadne iné možnosti než klasickým navádzaním neni možné a to som hneď aj vyškrtla. Nevravím, že by sa ten slalom, tak nenaučila, zvládli to aj iní, no ja som chcela skúsiť niečo nové. :-)

    Popravde ani neviem akým nedopatrením som sa dostala k článku o metóde 2 x 2 alebo sa jej vraví aj 12 tyčiek za 12 dní. Samozrejme, že ma to hneď zaujalo a rozhodla som sa dozvedieť o tejto "zázračnej" metóde trošku viac. Podarilo sa mi veľmi rýchlo nájsť ozaj veľmi dobre popísaný a hlavne obrázkami obdarený článok, v ktorom autorka túto metodiku krásne popisuje. Keďže ja som presne ten typ človeka, ktorému nestačí stokrát počuť, ale musí aspoň raz vidieť, začala som teda hľadať nejaké dobré video. Všetky boli v angličtine, tak som si dala tú námahu, že som si ich pekne púšťala znova a znova a pomocou prekladača aj niečo z toho preložila. Teda aspoň to, od čoho som sa mohla pekne odhupnúť a začať trénovať. 

VIDEÁ

- sú od tej istej autorky a pre mňa boli ozaj základom pre trénovanie

ZAČÍNAME - video

POPIS + UKÁŽKY video 2

Začíname:

    Začali sme teda presne ako je popísané vo videách a na obrázkoch v druhom článku. Postavila som dve tyčky, ktoré aby nepadali boli upevnené na doske z plavajúcej podlahy. Postavila som sa rukami za chrbátom a čakala som, čo bude Adri robiť. Podstatou bolo, aby vždy prešla pomedzi dve tyčky, klik a odmena hodená vpred. Úplne ma dostalo, ako neskutočne rýchlo pochopila, čo sa od nej chce. Po piatich dňoch som teda tyčky mierne natočila a pokračovali sme tak ďalej. 

Video z prvých 5 dní

    Skutočne veľkým problém trénovania doma bol fakt, že sa tam nedalo skoro vôbec hýbať a to je pri tejto prekážke ozaj problém. Pes by mal byť schopný pracovať samostatne, ale taktiež by mal byť schopný prekonávať slalom, keď pri ňom bežím, kráčať, obieham ho a pod. Tu niekde naša super metóda stroskotala - prvýkrát :D. 

Aj menšie problémy k nácviku patria

    Nechcela som si však dať pokoj a aj naďalej sme teda doma trénovali, posunuli sme sa skutočne veľmi ďaleko, keď Adri zvládala 4 tyčky prekonať sama a stále valila vpred. Zasa nastal problém, keď sme sa presunuli po nejakej dobe von a ja som sa s ňou chcela začať hýbať. 

    Vrátili sme sa teda o pár krokov späť a teraz sa trénovaniu venujeme skoro dennodenne a som veľmi rada, že sme tak spravili a nenechali sa zblbnúť, vraj jednoduchšou metódou a to výukou klasickým navádzaním cez tyčky. 

    Táto metóda je skutočne účinná a efektívna, ak sa jej môže človek venovať každý deň. Pes tak nemá možnosť počas minimálnych prestávok medzi jednotlivými cvičeniami zabudnúť, čo má robiť a to je presne to, čo chcem docieliť. Chcem, aby Adri vedela, čo robí, čo od nej chcem a aby pre ňu prekážka v podobe slalomu nebola tak neskutočne neznesiteľná ako je práve pre Nelly.

Pokračujeme 

    Slalom teda trénujeme, no ono to ešte slalom ako taký nie je, takže metódu 2 x 2 už trénujeme nejakú tú dobu a popravde za ten čas už by Adri zvládala slalom 24 tyčkový a nie len 12násť. Bohužiaľ času začalo byť neskutočne málo, čo je u nezamestnaného skutočne docela paradox, ale bohužiaľ je to tak. Škola mi zaberá úplne všetok čas a popravde mi ničí nervy a nie len tie. Čiže sa radšej trénovaniu slalomu, agility, flyballu vyhýbame, keďže len veľmi ťažko ovládam moju nespokojnosť. :( 

    Ak sa nám podarí trénovať raz za týždeň je to skutočne veľa, síce na to každý deň myslím, no moje rozpoloženie mi vždy jasne napovie, že dnes radšej nie. Mohla by som tým viac pokaziť ako sa posunúť vpred. 

    Zasa to beriem tak, že s Adri sa ozaj nemáme kam ponáhať a keby sme skutočne vyseli už len na nedotrénovanom slalome, tak by to bolo fajn. Ono je však toho tak neskutočne veľa, čo treba dotrénovať, že ten slalom ma ozaj teraz štve najmenej. 

Finišujeme 

  Metóda 2 x 2 je dotrénovaná, teda aspoň do takej podoby akou je práve 4-tyčkový slalom. Veľmi sa z toho teším a som rada, že som samu seba konečne dokopala k tomu, aby sme trénovali pred domom a skoro každý deň, občas sa podarí aj 2 x za deň. Adri je neskutočne nadaný pes, ktorý aj v prípade opravy zlých nábehov absolútne nerieši a s úsmevom na perách sa vracia ku mne a prekážku zdoláva znova a správne. 

VIDEO

Slalom dokončený :-) (konečneee)

    Máme konečne zvládnutí 12-tyčkový slalom . Keď si to tu tak spätne čítam, tak je to teda aj docela hanba koľko nám to (pardon - mne) tvralo. Podstatné pre mňa je hlavne to, že je to taaam. Dôslednosť nie je zrovna mojou najlepšou vlastnosťou. :D Pomaly sme sa prehupli zo 4 tyčiek na 4 tyčky + 2 uličkou, 6 tyčiek rovno a tak ďalej, a tak ďalej. To, čo nás ešte čaká je natrénovať riadne nábehy, ktoré som už na začiatku dosť podcenili, no nechcela som Adri kaziť, tak dobrý rozbeh. Keďže nemám v pláne s ňou každý deň trénovať plný počet tyčiek, tak budeme mať ešte veľa možností nábehy riadne dotrénovať. :-)

VIDEO

Opravujeme nábehy

    Hold začiatočník sa vrhá na metódu, ktorú videl na videu. Občas to potom, aj takto dopadá. Nebola som však spokojná s tým, že musím Adri do nábehov pomáhať a že sa stáva, že mi vynecháva posledné tyčky. Začali sme teda pracovať opätovne na nábehoch a som veľmi rada, že som tak spravila. Výsledky sa dostavajú a to je základ. 

VIDEO