Terra Levis Kennel

16.12.2013 13:10

Ako to začalo?

    Keď som si vyberala ďalšiu fenku, tak to mala byť slečna Parsonová, s ktorou budem behať agility a ostatné sa uvidí. Teraz beháme z každého rožka troška, trochu sa vystavujeme, ale to rozhodne nie rady, trošku si hádžame frisbee, to rozhodne rady a trochu sa pohrávame s tou myšlienkou mať po Adri potomkov. :-)

    Adri je malé biele stvorenie, ktoré je plne oddané svojmu pánovi a neskutočne ho dokáže milovať a každému kto sa priblíži to patrične aj vysvetliť. Neverím, že sa dokáže narodiť ešte jeden takýto pes a preto rozhodnutie založiť si CHS práve kvôli nej bolo viac ako nezvratné. 

    Cieľom a snom tejto malej chovateľskej stanice je odchov typických predstaviteľov Parson Russell teriéra. Odchovať zdravé, šťastné a dobre socializované šteniatka. Bola by som veľmi rada, ak by sa šteniatka venovali práci alebo športu. :) 

Prečo Terra Levis?

    Vybrať ten najlepší vhodný názov mi dalo riadne zabrať, na začiatku nebol jeden jediný, ktorý by ma napadol, potom ich bolo nespočetné množstvo, kopec variácii a obmien. Boli tu také, ktoré by dokonalo charakterizovali Pani dokonalú, také ktoré by dokonalo vystihovali Parson Russell teriéra a boli tu aj také, ktoré nemali nič vravieť len pre mňa mali nejaký ten hlbší význam a zanechali vo mne akýsi ten lepší pocit - taký ten pocit, ktorý ma sprevádza, keď zaspávam a keď sa zobúdzam a ktorý ma núti vymýšľať mená malých šteniatok a pripájať k ním práve toto slovné spojenie, túto dvojicu slov. 

    Ak by ste ho chceli prekladať alebo dokonca niekde hľadať, tak by ste si skutočne mohli povedať, že mám zvláštny zmysel pre humor. Uisťujem vás, že žiadny skytý zmysel pre humor v tom nebol, lebo preklad tohto názvu pre mňa nemá žiadny význam. Nemám, ani som nemala v pláne ho prekladať alebo niekomu vysvetlovať, čo to vlastne znamená, ako je to v mnohých iných prípadoch. Pre mňa to je a vždy bude len a len Terra levis. 

    Ešte sama neviem, či niekedy nejaký 4-nohý drobec tento názov za menom bude niesť, ale to všetko ukáže čas, možno raz, čoskoro, neskôr, nikdy. :-)

Súčastnosť a naše ciele v ďalšom chove 

    Teraz by asi malo prísť niečo v tom zmysle, že po dlhom uvažovaní som dospela k názoru. Takže niee, takto to nezačne. Jednoducho som dospela k názoru, že do chovu by mali prispievať skutočne len kvalitné jedince, ako po exteriérovej stránke aj po tej stránke povahovej a takýmto jedincom Adri rozhodne nie je. Túžba po šteniatkach ma opustila už pomerne dávno, možno ešte v období, keď som začala vnímať svet taký aký je a uvedomovať si všetky problémy, ktoré so sebou život so psom, aj bez psa prináša. Adri ma skutočne veľmi komplikovanú povahu, o ktorej veľmi dobre viem a viem aj to prečo ju má a tak isto ako viem toto, viem aj to, že nie je vhodné, aby takýto pes šíril ďalej svojich potomkov a nejako "obohacoval" ďalší chov tohto plemena. 

    Na Slovensku aj v ČR je mnoho pekných psov, ktorí sa môžu pýšiť svojim potomstvom, tak ako aj psi, na ktorých sa chová a rozhodne toho nie sú hodní. Všetko to záleží len a len od majiteľa takéhoto psa a ja nemám oprávnenie sa k tomu vôbec vyjadrovať a ich rozhodnutie posudzovať. Sama za seba som rada, že som dokázala objektívne zhodnotiť naše možnosti a teda chov tohto plemena necháme na skúsenejších a skutočných chovateľov, ktorí vedia, čo robia.

    Verím, že sa k nám ešte nejaký ten PRT pridá a možno potom, možno neskôr budeme zvažovať, že toto meno nejaké to šteniatko za svojim menom niesť bude. Dovtedy sme šťastné a spokojné, tak ako žijeme a tak to má byť. :-)