Zastavované zóny - 2 on 2 off

19.12.2011 00:56

    Keď som začala rozmýšľať o tom ako budem Adri učiť zóny, tak mi napadli len dva možné spôsoby: zastavovať alebo zbiehať. Sama ani neviem prečo som sa rozhodla pre zastavované, keďže pri riadnom učení zbiehaných by mohli byť tak isto spolahlivé ako zastavované. :D

    Po seminári s Markétou, kde som nezvládla prevedie základného nácviku som sa doma po ukludnení rozhodla, že to začneme trénovať. Našla som si vhodnú dosku a šlo sa na to. 

    Veľkou výhodou u Adri je fakt, že je schopná sa naučiť snáď čokoľvek, čo si ja zmyslím. Teda sme sa začali rútiť závratnou rýchlosťou vpred. Veľmi rýchlo pochopila, čo má robiť a ako sa má s packami na dosku stavať. 

    Aby to nebolo len o Adri, zapriahla som do výcviku aj Nelly, na moje udivenie jej to šlo tiež veľmi dobre. Nelly je však prípad neskutočný a síce na dosku vyliezla, no vždy tam robila všetky možné cviky, ktoré vie. Najlepšie si lahla, začala sa zakrývať a pod. Pohľad na ňu to bol ozaj úžasný. 

    Seminár sme mali na začiatku októbra, asi odtedy niekedy s prestávkami trénujeme. Zatiaľ stále len doma, keďže iné možnosti nemáme. Baby pochopili podstatu 2 on 2 off a pekne zastavujú, nie vždy sa im podarí na 1x sa dostať do 100 % polohy, ale keď nekliknem, hneď sa aj napravia. Práve teraz sa učíme v polohe zotrvať, kým ich nevypustím. 

    Špekulujem ako by som to spravila, aby sme sa mohli posunúť vpred a pre začínajúcu zimu neostali odstavené až do februára, prípadne marca. Ja však isto niečo vymyslím a v podstate sa dá ísť na cvičák na 10 - 15 minút, vybrať jednu časť kladiny a trénovať to na nej aj s vykladaním psov na ňu. 

    Doma sa to na doske moc aplikovať nedá, keďže Adri je do toho taká hrr, že doska vždy odletí minimálne meter z polohy, do ktorej som ju dala. Hold - parkety. :D

    Pri Nellči stále neviem, či budeme schopné toto aplikovať aj na pretekoch, keďže jej najväčšou záľubou je na zónu sa postaviť a v zápätí si sadnúť (sadanie je jej obľúbené, keby mohla, tak si tam aj lahne). Chvíľu jej trvá kým moje nekliknutie za sedenie pochopí a vstane. :D